egnatiaΗ παρουσία του Προγράμματος Διασυνοριακής συνεργασίας Connections έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης στην Π.Ε. Ξάνθης. Επιλέξιμες περιοχές του Προγράμματος είναι η Περιφέρεια ΑΜΘ, οι Νομοί Θεσσαλονίκης και Σερρών και οι επαρχίες Μπλαγκόεβγκραντ, Κίρτζαλη, Σμόλιαν, Χάσκοβο της Βουλγαρίας ενώ αντικείμενο η αξιοποίηση του υπάρχοντος οδικού δικτύου μέσω του Αγ. Κωνσταντίνου για τη δημιουργία δικτύου μεταφορών και επικοινωνιών.
Ο Συγκοινωνιολόγος της εταιρίας ΤREDIT K. Μπιζάκης, ως εκπρόσωπος της αναδόχου των μελετών του έργου ανέφερε ότι το αντικείμενο της μελέτης ήταν η ανάλυση υφιστάμενης κυκλοφορίας, η ανάλυση των δικτύων που υπάρχουν σήμερα, πρόβλεψη για το μέλλον με βάση δείκτες και στοιχεία καθώς και η ανάλυση SWOT για την ανάπτυξη της περιοχής με βάση τις μεταφορές.


 «Στη σημερινή εποχή δεν έχουμε το δικαίωμα να λειτουργούμε ανταγωνιστικά αλλά να αναδείξουμε τα πλεονεκτήματά μας» ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Φώτης Καραλίδης που σημείωσε ότι η εμπειρία αυτή από τα προγράμματα που υλοποιούνται σήμερα πρέπει να αξιοποιηθεί στο μέλλον τόσο στον οικονομικό τομέα όσο και σε οραματικό επίπεδο σχεδιασμού και σημείωσε ότι η διασυνοριακή και η διαπεριφερειακή συνεργασία πρέπει να ενισχυθεί σε ένα πλαίσιο στοχευμένων δράσεων.
Παράλληλα, επεσήμανε τη σημασία που έχουν τα έργα για τη διασυνοριακή περιοχή και το ουσιαστικό πρακτικό αποτέλεσμα που προκαλούν στην περιοχή δράσης. Η επιβατική κίνηση χαρακτηρίζεται ακόμη χαμηλή ενώ οι μετακινήσεις αυξάνονται τα Σαββατοκύριακα, ανέφερε ο Μηχανικός της εταιρίας ΤΡΕDIT.
Σε ό,τι αφορά στις προβλέψεις υπολογίζεται ότι το 2030 θα μπορούν να υπάρχουν 400.000 επιβάτες, ετησίως, στο μεθοριακό σταθμό και πάνω από 600.000 μετακινήσεις. Σε ότι αφορά στην ανάλυση SWOT, βασικό στοιχείο είναι η ύ[παρξη πολιτικής συμφωνίας, η στόχευση σε μείωση των χρόνων διαδρομής, η βελτίωση της υφιστάμενης οδικής διαδρομής, ενίσχυση του τουρισμού στις δύο περιοχές. Αυτό προκαλεί ιδιαίτερα ανάπτυξη στο Νομό Ξάνθης, αναμένονται περισσότερες συνεργασίες και εμπλουτισμός με συστήματα, ανάπτυξη των μετακινήσεων μεταξύ των πληθυσμών.
Προβληματικά είναι τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά, οι εξοπλισμός του Μεθοριακού Σταθμού, η υποδομή του δικτύου που δεν επιτρέπει βαριά οχήματα, η ανυπαρξία συστηματικής σύνδεσης μεταξύ των περιοχών. Τέλος, κίνδυνο αποτελεί η τεράστια οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα, ιδιαίτερα στης δημόσιες επενδύσεις.
Α.Μ.

Διαβάστε επίσης: