folias_eves.jpgΤι ζήτησε η διοίκηση του ΕΒΕΣ από τον Υπουργό Ανάπτυξης elvima.gif
Δέσμη μέτρων για την οικονομική ανάπτυξη του Ν.Σερρών κατέθεσε μέσω υπομνήματος στον Υπουργό Ανάπτυξης, Χρ.Φώλια, η διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Σερρών. Αναλυτικά το κείμανο έχει ως εξής:
Α. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ • Κατάρτιση Ειδικού Προγράμματος Ολοκληρωμένης Παρέμβασης με μέτρα – κίνητρα αρχικά για την διάσωση και στην συνέχεια την ανάπτυξη του Νομού Σερρών
Η κατάρτιση ενός τέτοιου πιλοτικού προγράμματος, εκτός του ότι συμβάλλει στη διάσωση της οικονομίας της αποδεδειγμένα προβληματικής περιοχής μας, συμβάλλει και στην πολυπόθητη σύγκληση, αμβλύνοντας τις ανισότητες στην κατανομή του παραγόμενου πλούτου.
Μερικά από τα προτεινόμενα μέτρα που είναι συνδυασμός αποφάσεων συναρμόδιων Υπουργείων είναι:


1. Χαρακτηρισμός και αντιμετώπιση του Ν. Σερρών ως θύλακα ανεργίας σε συνδυασμό με τη φθίνουσα πορεία του δευτερογενούς τομέα του νομού και τη συρρίκνωση του αγροτικού πληθυσμού. Ο Νομός Σερρών ως έντονα αγροτικός, πρέπει να χαρακτηρισθεί και να αντιμετωπισθεί ως θύλακας ανεργίας και να τύχει υψηλών ενισχύσεων, καθόσον η συρρίκνωση του πρωτογενούς τομέα δημιουργεί ασφυκτικό οικονομικό κλίμα και απελευθερώνει ανθρώπινο δυναμικό που πρέπει να βρει διεξόδους απορρόφησης από το δευτερογενή και τριτογενή τομέα. Με τον τρόπο θα αντιμετωπιστεί η ανεργία που δημιουργείται από την συρρίκνωση του αγροτικού πληθυσμού στην αγροτική περιοχή μας. Ο χαρακτηρισμός και αντιμετώπιση του Ν. Σερρών ως θύλακα ανεργίας μπορεί να συνίσταται μεταξύ άλλων και με ειδικά μέτρα και πολιτικές όπως:

α. Ο σχεδιασμός προγραμμάτων ενημέρωσης του ανθρώπινου δυναμικού που απελευθερώνεται από τη συρρίκνωση του πρωτογενούς τομέα και
β. Ο σχεδιασμός προγραμμάτων ενίσχυσης και παροχής κινήτρων προς τις επιχειρήσεις του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα για την αξιοποίηση του εργατικού δυναμικού που απελευθερώνεται συνεπεία της συρρίκνωσης του πρωτογενούς τομέα.
γ. Εκπόνηση από το Υπουργείο Απασχόλησης στοχευμένης μελέτης ποιοτικών χαρακτηριστικών της αγοράς εργασίας του Ν. Σερρών.

2. Τροποποίηση της υπ αριθμ. 18227/Γ.Δ. 434/Β/438/9.4.93 Κ.Υ.Α. ως προς το ποσοστό επιδότησης των βιομηχανικών, βιοτεχνικών, μεταλλευτικών, κτηνοτροφικών επιχειρήσεων βιομηχανικού τύπου, καθώς και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες στον Ν. Σερρών σε ποσοστό 12% επί του συνολικού κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού τους.
3. Χωροταξικός Σχεδιασμός ανά Δήμο ή Κοινότητα: Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση των επενδύσεων.
Απαραίτητο κρίνεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση να χαρακτηρίσουν άμεσα, υποχρεωτικά και σε συγκεκριμένη προθεσμία Ζώνες βιοτεχνικής δραστηριότητας, ανάπτυξης επιχειρηματικότητας και επενδύσεων.
4. Δημιουργία Ειδικού Ταμείου Συμμετοχών (venture capital) σε ΜΜΕ που υλοποιούν επενδύσεις ή και επιχειρηματικά σχέδια, αποκλειστικά για τους 5 τελευταίους Νομούς της χώρας, με βάση το κατά κεφαλή ΑΕΠ και την υποαπασχόληση. (Στην ουσία ενεργοποίηση του ΤΑΝΕΟ που και χρήματα έχει και αποτελεί έτοιμο εργαλείο για την υλοποίηση της πρότασής μας.)

5. Προκήρυξη δράσεων αποκλειστικά για το Ν. Σερρών καθώς και η προκήρυξη ειδικού επενδυτικού προγράμματος (βελτίωσης – εκσυγχρονισμού εγκαταστάσεων, marketing – διαφήμισης ) όλων των εμπορικών επιχειρήσεων λόγω του εντονότατου προβλήματος διαρροής εισοδήματος σε γειτονικές χώρες.

6. Αυξημένη Μοριοδότηση στις προτάσεις για επενδύσεις στα προγράμματα του ΥΠΑΝ και του ΥΠΟΙΟ.

7. Μείωση εργοδοτικών εισφορών για 10 χρόνια (έχει ήδη γίνει στη Γαλλία και Πορτογαλία με βάση τα άρθρα 87 & 88 της συνθήκης της Ε.Ε.).
8. Μειωμένη φορολογική μεταχείριση για δέκα (10) χρόνια.

9. Εκπόνηση ειδικού προγράμματος για την ανάπτυξη θεματικού τουρισμού στο Νομό Σερρών, από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης

10. Ενίσχυση των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού με προορισμό το Νομό Σερρών.

11. Καθορισμός από την Τοπική Αυτοδιοίκηση ζωνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων




Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ



1. Σιδηροδρομική άμεση σύνδεση Σερρών – Θεσσαλονίκης με νέα χάραξη σιδηροδρομικού δικτύου και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης των Σερρών – Άμεση ανάκληση της απόφασης του ΟΣΕ της 13ης /8/2008 περί παύσης μεταφοράς δεμάτων εξπρές και τμηματικών αποστολών σε όλο το μήκος του δικτύου, διότι δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις επιχειρήσεις του Ν. Νομού Σερρών στη μεταφορά προϊόντων και εμπορευμάτων.


2. Δημιουργία πλήρους Κόμβου στον κάθετο άξονα 60, ο οποίος αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται από την Εγνατία Α.Ε, ούτως ώστε να μην αποκοπεί τόσο η μοναδική ΒΙ.Π.Ε που βρίσκεται στη διαδρομή τού συγκεκριμένου κάθετου άξονα όσο και το μεγαλύτερο αστικό κέντρο, οι Σέρρες.

3. Προτείνουμε τη δημιουργία σταθμού εξυπηρέτησης διερχομένων οχημάτων (Σ.Ε.Ο.) στην Εγνατία Οδό, μέσα στο όρια του Νομού Σερρών (περιοχή Ν Κερδυλίων ).

4. Προτείνουμε τη δημιουργία σταθμού εξυπηρέτησης διερχομένων οχημάτων (Σ.Ε.Ο.) στον κάθετο άξονα 60 (Βουλγαρία Θεσ/νίκη στα όρια του Δήμου Λευκώνα ).

5. Παραχώρηση χώρου για δημιουργία μονίμου εκθετηρίου ΣΕΡΡΑΪΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ στα Σ.Ε.Ο. που θα δημιουργηθούν στα όρια του Ν. Σερρών.

6. Βελτίωση υφιστάμενων υποδομών στη ΒΙ.ΠΕ Σερρών, ( Βιολογικός Καθαρισμός, παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών, αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων μονάδων κ.α)


7. Η ολοκλήρωση, με τη δημιουργία και του δεύτερου ρεύματος, της περιμετρικής οδού της πόλης των Σερρών καθώς και η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων και ιδίως αυτού στη διασταύρωση της εξόδου της πόλης των Σερρών με τη Νιγρίτα και το σιδηροδρομικό σταθμό.


8. Χρηματοδότηση για δημιουργία εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου στο ΒΙ.Ο.ΠΑ. καθώς και αναβάθμιση της Σχολής Επιχειρηματία για εκπαίδευση Μικρομεσαίων Επιχειρηματιών.

9. Κατάρτιση μελέτης βιωσιμότητας από το Υπουργείο Συγκοινωνιών για τη δημιουργία εμπορευματικού αεροδρομίου στο Ν. Σερρών.

10. Ανάγκη επέκτασης της ΒΙ.ΠΕ. Σερρών στο Δήμο Λευκώνα, καθόσον υπάρχει μεγάλη ζήτηση για βιομηχανικούς και βιοτεχνικούς χώρους και δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου χώρος στη ΒΙ.ΠΕ. Σερρών.

11. Χαρακτηρισμός του Προμαχώνα ως ΚΥΡΙΑ ΠΥΛΗ εξόδου της Ελλάδας προς τα Βαλκάνια με παράλληλη δημιουργία Ζώνης Ελεύθερων Οικονομικών Συναλλαγών και Κέντρου Συνδυασμένων Μεταφορών.

12. Χρηματοδότηση για την δημιουργία ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ για επαγγέλματα τα οποία έχουν εκλείψει ή φθίνουν ( 56 τον αριθμό ) , τα οποία θα παρουσιάζονται μεταξύ των άλλων και με τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα ( εικονική αναπαράσταση ,ολογράμματα κλπ.)

13. Χρηματοδότηση για άμεση δημοπράτηση της κάθετης οδού με την Εγνατία ( Νιγρίτας Ασκού Βαγιοχωρίου), έργο το οποίο είναι ώριμο για δημοπράτηση

14. Νέα χάραξη της εθνικής οδού Σερρών – Δράμας στο τμήμα Λευκοθέα – Αλιστράτη – όρια Ν. Δράμας.

Διαβάστε επίσης: