dimotiki_protovoulia.jpg-Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ.
-10.891.000 € ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ 2 ΕΚ. € ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2007.
Συζητήθηκε ο ισολογισμός έτους 2007 του δήμου Σερρών, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Σερρών την Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2008. Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου Σερρών Πέτρος Αγγελίδης στην τοποθέτησή του υποστήριξε, ότι το οικονομικό πρόβλημα του δήμου Σερρών μπορεί να βελτιωθεί, αλλά χρειάζεται σχέδιο, χρόνος και πολιτική βούληση, ενώ κατέθεσε  την εξής πρόταση της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων, με στόχο την εξυγίανση της οικονομικής κατάστασης του δήμου Σερρών:

1ον     Να ανατεθεί στον γενικό διευθυντή και στους οικονομολόγους του δήμου Σερρών, να καταθέσουν στο δημοτικό συμβούλιο εισήγηση – πρόταση για την εξυγίανση της οικονομικής κατάστασης του δήμου, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη συγκράτηση των δαπανών, με στόχο τη σταδιακή βελτίωση του οικονομικού προβλήματος του δήμου.
2ον    Το δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει την ανάθεση εκπόνησης μελέτης, με σκοπό την οικονομικότερη αποκομιδή των απορριμμάτων.
3ον     Κάθε τρεις μήνες, από τις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου να εισάγεται στο δημοτικό συμβούλιο προς συζήτηση, έκθεση σχετικά με την πορεία των οικονομικών του δήμου, με στόχο τη συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο της οικονομικής κατάστασης και την εφαρμογή διορθωτικών κινήσεων, όποτε χρειάζονται, για την αποφυγή παρεκκλίσεων από την ορθολογιστική διαχείριση των οικονομικών, που θα έχουν αρνητικές συνέπειες στο οικονομικό πρόβλημα του δήμου.
4ον     Καμία δαπάνη, καμία προμήθεια να μην κατατίθεται προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο, αν δεν συνοδεύεται από τεκμηριωμένη εισήγηση των οικονομικών υπηρεσιών του δήμου, ότι υπάρχει εξασφαλισμένη και η ανάλογη πίστωση.
5ον     Δημιουργία νέων πηγών εσόδων μέσω της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δήμου π.χ. πάρκιν, ξενώνες Χρυσοπηγής κ.λπ.
6ον     Δυναμική διεκδίκηση μέσω της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.), αλλά αν χρειασθεί και μεμονωμένα ως δήμος Σερρών, για υλοποίηση των οικονομικών αιτημάτων των Ο.Τ.Α. και του δήμου μας.

Προηγουμένως ο κ. Αγγελίδης αναφερόμενος στον ισολογισμό του έτους 2007 υπογράμμισε, ότι η οικονομική κατάσταση του δήμου δεν είναι ευχάριστη και παρουσιάζοντας τα στοιχεία του ισολογισμού είπε, ότι το συνολικό έλλειμμα του δήμου ανέρχεται σε 10.891,718,23 €, ενώ το έλλειμμα του έτους 2007 σε 2.008.477,11 €.  Διευκρίνισε, ότι το έλλειμμα του έτους 2007 είναι κανονικά 2.831.477,11 €, διότι στο ποσό των 2.008,477,11 € πρέπει να προστεθεί και το ποσό των 823.000 €, το οποίο αντιστοιχεί στα έξοδα των σχολείων και ανήκει στη χρήση του έτους 2007,όμως το ποσό αυτό(823.000€)  μεταφέρθηκε στη χρήση του έτους 2008.
Συνεχίζοντας είπε, ότι σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ισολογισμού προκύπτει, ότι ο δήμος δεν μπορεί να καλύψει τις υποχρεώσεις του, διότι η διαφορά μεταξύ απαιτήσεων – διαθέσιμων και υποχρεώσεων ( τι έχουμε να παίρνουμε και τι έχουμε να δίνουμε) είναι 6.092.976,94€. Οι απαιτήσεις και τα διαθέσιμα είναι 5.110.532,99 € και οι υποχρεώσεις του δήμου είναι 11.203.509,93 €. Δηλαδή, αν στις 31-12-2007 ο δήμος έπρεπε να δώσει αυτά που χρωστάει από τη μια μεριά και από την άλλη μεριά να συγκεντρώσει τα χρήματα που του χρωστάνε και αυτά που έχει στο ταμείο του, θα του έλλειπαν 6εκ.€ και θα έπρεπε να εξεύρει το ποσό αυτό των 6εκ.€, για να καλύψει τις υποχρεώσεις του. 
Διευκρίνισε, ότι η παρουσίαση των παραπάνω στοιχείων μοναδικό στόχο έχει την αποτύπωση της πραγματικής οικονομικής εικόνας του δήμου, η οποία πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στη διαχείριση των οικονομικών και στις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου για θέματα κυρίως που έχουν σχέση με τις δαπάνες.
Ο επικεφαλής της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων υπογράμμισε επίσης, ότι αν ο δήμος συνεχίσει να πραγματοποιεί περισσότερα έξοδα από τα έσοδά του κι αν η πολιτεία δεν δώσει στους δήμους επιπλέον οικονομικές επιχορηγήσεις, τότε είναι βέβαιο, ότι ο δήμος Σερρών σε λίγα χρόνια θα περάσει πολύ δυσκολότερες καταστάσεις από αυτή που πέρασε τελευταία με τη μη καταβολή των αναδρομικών στους δημοτικούς υπαλλήλους. Τόνισε μάλιστα, ότι την κύρια ευθύνη για την μη καταβολή των αναδρομικών στους δημοτικούς υπαλλήλους τη φέρει η δημοτική αρχή. Υπήρχε η δυνατότητα για εξασφάλιση των αναδρομικών των δημοτικών υπαλλήλων, διότι ο δήμος το έτος 2008 πήρε από την πολιτεία επιπλέον επιχορήγηση ύψους 876.000€ κι αν η δημοτική αρχή απέφευγε κάποιες επιπρόσθετες δαπάνες, όπως π.χ. την πρόσληψη τριών ειδικών συμβούλων και δύο γραμματέων, που κοστίζουν στο δήμο 120.000€ το χρόνο αλλά και άλλες μικρότερες δαπάνες, τότε δεν θα υπήρχε πρόβλημα με τα αναδρομικά των δημοτικών υπαλλήλων. Αποτελεί επίσης πρόκληση το γεγονός, ότι ενώ η δημοτική αρχή υποστηρίζει, ότι δεν υπάρχουν χρήματα για τα αναδρομικά των δημοτικών υπαλλήλων, παράλληλα φέρνει θέμα αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου του δημάρχου, ύψους 45.000€.
Εξέφρασε την απορία και την έκπληξή του για το γεγονός, ότι η δημοτική αρχή αν και γνωρίζει το οικονομικό πρόβλημα του δήμου συνεχίζει να υπόσχεται, ότι θα υλοποιήσει την προεκλογική της υπόσχεση για μείωση των τελών καθαριότητας στους χαμηλοσυνταξιούχους άνω των 70 ετών και στις μικρές μεταποιητικές επιχειρήσεις που απασχολούν μέχρι τρία άτομα, ενώ παράλληλα δηλώνει και την πρόθεσή της για επιβολή αυξήσεων στα τέλη καθαριότητας. Επεσήμανε, ότι η υπόσχεση για μείωση των τελών καθαριότητας είναι μία από τις γνωστές ψεύτικες υποσχέσεις της δημοτικής αρχής του κ. Βλάχου, η οποία  θα έχει την ίδια τύχη με την υπόσχεση για μείωση των τιμολογίων του νερού σε ειδικές κατηγορίες συμπολιτών μας. Δηλαδή δεν πρόκειται να υλοποιηθεί ποτέ.
Ολοκληρώνοντας ο κ. Αγγελίδης επανέλαβε για μια ακόμη φορά, ότι το ζητούμενο για τη Δημοτική Πρωτοβουλία Σερραίων, με την κατάθεση παρατηρήσεων και επισημάνσεων δεν είναι η απόδοση ευθυνών σε κάποια δημοτική αρχή, αλλά η αποτύπωση της πραγματικής εικόνας της οικονομικής κατάστασης του δήμου και η κατάθεση προτάσεων, με στόχο την αντιμετώπιση και βελτίωση του οικονομικού προβλήματος.
Από το γραφείο τύπου
της Δημοτικής Πρωτοβουλίας Σερραίων

Διαβάστε επίσης: