venzinadika_oura"Μπλακ-αουτ" στον ανεφοδιασμό της αγοράς.
Σοβαρά προβλήματα αναμένεται να προκαλέσει η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.

Σοβαρά προβλήματα στον ανεφοδιασμό της αγοράς αναμένεται να προκαλέσει η επ' αόριστον απεργία , που ξεκίνησαν από τα μεσάνυχτα της Κυριακής οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων,  αντιδρώντας στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους. Φοβούμενοι τις επιπτώσεις, ήδη από το απόγευμα της Κυριακής έξω από τα βενζινάδικα σχηματίστηκαν ουρές αυτοκινήτων.Ανησυχώντας για το ενδεχόμενο να μείνουν χωρίς καύσιμα και εν όψει της αναχώρησής τους για τις διακοπές, πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ σπεύδουν για ανεφοδιασμό στα βενζινάδικα, με αποτέλεσμα κάποια από αυτά να έχουν ήδη «στεγνώσει».

Οι ουρές έξω από τα πρατήρια, καθώς και τα ακινητοποιημένα φορτηγά κατά μήκος της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας έχουν προκαλέσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην Αθήνα. Παράλληλα, κυκλοφοριακά προβλήματα εντοπίζονται κατά τόπους και μέσα στην πόλη, καθώς οι ουρές που σχηματίζονται στα βενζινάδικα, δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων.Όσον αφορά στην τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, τα προβλήματα αναμένεται να κλιμακωθούν, καθώς σήμερα αποφασίζουν για απεργία και οι βενζινοπώλες.

Το πρόβλημα επιτείνεται, καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων έχουν αποκλείσει τις εξόδους από τα διϋλιστήρια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε τα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά και βυτιοφόρα των εταιριών να ανεφοδιάσουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων.Οι παράγοντες της αγοράς και κυρίως όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς η απεργία αυτή έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις τους, οι οποίες καταγράφουν πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι και περίμεναν αυτό το διάστημα, στην καρδιά του καλοκαιριού και στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι απειλείται ακόμη και η ομαλή εκτέλεση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών δήλωσαν ότι δεν θα προμηθεύσουν με καύσιμα ούτε και τα καράβια.Από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αναμένεται σταδικά να δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, ακόμη και με βασικά καταναλωτικά προϊόντα.Οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στη δημιουργία εταιρειών οδικού μεταφορέα. Το σχετικό νομοσχέδιο, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών συζητήθηκε και εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο.Με το νομοσχέδιο «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα. Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα. Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.

ΕΣΕΕ: ''Μια απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης θα δημιουργήσει χάος στην αγορά, έμφραγμα στο εμπόριο, black out στην ακτοπλοΐα''
Τα τεράστια προβλήματα που θα προκαλέσει το ενδεχόμενο απεργίας διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης στην αγορά, στο εμπόριο και στην ακτοπλοΐα υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.Μάλιστα σχολιάζοντας το κύριο αίτημα του κλάδου ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης , τονίζει σε δηλώσεις του πως η ''απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων δε σημαίνει καταστροφή επαγγελματικών κλάδων αλλά βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους και μείωση του κόστους.'' Αναλυτικά, σε δηλώσεις του ο κ.Κορκίδης υποστηρίζει τα εξής:

''Ο τρόπος και ο χρόνος των μεταρρυθμίσεων αντί να λύνει προβλήματα της αγοράς, αντίθετα δημιουργεί περισσότερα. Μια επικείμενη απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης θα δημιουργήσει χάος στην αγορά, έμφραγμα στο εμπόριο, black out στην ακτοπλοΐα και άμεσα  προβλήματα στις νησιωτικές εποχιακές αγορές, στον ανεφοδιασμό εμπορικών επιχειρήσεων, ξενοδοχείων, πλοίων, εργοστασίων ενώ θα υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις στην τροφοδοσία υγρών καυσίμων.Η ΕΣΕΕ κάνει και αυτή τη φορά έκκληση προς τις δύο πλευρές, αλλά ιδιαίτερα προς  τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους προς το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών και να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Καμία μεταρρύθμιση δε θα πρέπει να στοχεύει στην απαξίωση περιουσιακών στοιχείων ούτε να μετατρέπει νοικοκυραίους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. σε «αγωγιάτες». Η επίσημη πρόταση της ΕΣΕΕ που κατατέθηκε και στη Βουλή είναι να δοθεί σε κάθε κάτοχο παλαιάς άδειας μια άδεια δωρεάν, ώστε να διπλασιαστεί η προσφορά και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς.  Όσον αφορά τους πρατηριούχους βενζινοπώλες να δίνεται το δικαίωμα σε όσους επιθυμούν και έχουν την οικονομική δυνατότητα, να διαθέτουν βυτιοφόρα για να εξυπηρετούν την επιχείρησή τους, να μειώνουν το κόστος λειτουργίας και την τιμή των καυσίμων.

Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι μεταφορείς είναι συνεργάτες μας. Οι σχέσεις μεταξύ της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών διέπονται από αμοιβαία εμπιστοσύνη. Στο παρελθόν όποτε καθίσαμε στο ίδιο τραπέζι βρήκαμε αποτελεσματικές και άμεσες λύσεις.

Ας ελπίσουμε ότι η απόφαση για απεργιακές κινητοποιήσεις θα είναι προσωρινή και ότι η πολιτεία θα την εκλάβει ως έντονη προειδοποίηση, ώστε να προλάβουμε τα χειρότερα. ''

Διαβάστε επίσης: