serreslife

Στη θέση του προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους προήχθη ο Σερραίος κ. Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, ύστερα από απόφαση του υπουργικού συμβουλίου, που ελήφθη στις 31 Ιουλίου 2018.

Μέχρι πρότινος κατείχε τη θέση του αντιπροέδρου του Ν.Σ.Κ.. Προκειμένου να αναδειχθεί ο νέος πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους κατατέθηκαν υποψηφιότητες, οι Με βάση το βιογραφικό του, τις γνώσεις και την 20χρονη εμπειρία του, ο κ. Ιωάννης – Κωνστσαντίνος Χαλκιάς, προκρίθηκε έναντι των συνυποψηφίων του στη κορυφαία θέση ενός θεσμού που προβλέπεται από το Σύνταγμα και η ίδρυσή του ξεκινά το 1835 από το «Πολιτικό Σύνταγμα της Ελλάδος» (Σύνταγμα της Τροιζήνας) αν και η ουσιαστική λειτουργία του ξεκίνησε το 1882.
Η ανάδειξή του κ. Ιωάννη – Κωνσταντίνου Χαλκιά ως προέδρου του Ν.Σ.Κ. αποτελεί σημαντική τιμή και για την περιοχή των Σερρών, καθώς ένας συμπατριώτης μας αναλαμβάνει ένα από τις πλέον νευραλγικές θέσεις στη λειτουργία του δημοσίου.
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ( Ν.Σ.Κ.) αποτελεί ενιαία, ανώτατη Αρχή του Κράτους, υπό μορφή συλλογικού οργάνου της Δημόσιας διοίκησης που υπάγεται τόσο σε θέματα οργάνωσης όσο και υπηρεσιακής κατάστασης απευθείας στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών.
Τις ειδικές αρμοδιότητές του ασκεί είτε ως σώμα, (κεντρική υπηρεσία), είτε κατά περιφερειακές υπηρεσίες, τα λεγόμενα “γραφεία νομικών συμβούλων”, που διαρθρώνονται στα διάφορα υπουργεία και νομαρχίες.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Ιωάννης-Κωνσταντίνος Γ. Χαλκιάς, γεννήθηκε στις Σέρρες στις 31-10-1954, είναι παντρεμένος και πατέρας δύο τέκνων. Το 1963 μετά από διαγωνισμό, μεταξύ των αριστούχων μαθητών της 3ης Δημοτικού του νομού Σερρών, έλαβε ετήσια υποτροφία που ανανεώθηκε για 10 συνολικά χρόνια, προκειμένου να φοιτήσει στο Κολλέγιο Αθηνών, ως περιφερειακός υπότροφος (από την 4η Δημοτικού μέχρι την 7η Γυμνασίου).
Το 1973 εισήχθη στη Νομική Σχολής Αθηνών από την οποία αποφοίτησε το 1978.
Το 1979, μετά από εξετάσεις, έλαβε υποτροφία από το « Ίδρυμα Στασινόπουλου» για μεταπτυχιακές σπουδές, στο Δημόσιο Δίκαιο, στη Γαλλία. Το 1980 πήρε το DEA στο Δημόσιο και Διοικητικό Δίκαιο στο Πανεπιστήμιο Paris II, ενώ το 1981-1982 υπηρέτησε τη θητεία του στο Ναυτικό
Το 1983, μετά από διαγωνισμό, διορίστηκε ως Δικαστικός Αντιπρόσωπος στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) και στη συνέχεια, προήχθει σε Πάρεδρο ΝΣΚ, Νομικό Σύμβουλο και Αντιπρόεδρο ΝΣΚ.
Από το 1983 έως το 1990, υπηρέτησε στα Γραφεία Νομικών Συμβούλων, στα Υπουργεία Δικαιοσύνης (1983-1989), Εργασίας (1983-1985) και Οικονομικών (1989-1990), χειριζόμενος δικαστικές κυρίως υποθέσεις με ποικίλο περιεχόμενο (αστικές, διοικητικές, ποινικές)
Από το 1990 έως το 1994, υπηρέτησε στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Εξωτερικών, χειριζόμενος υποθέσεις αρμοδιότητας του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου (υποθέσεις για το σκάνδαλο Κοσκωτά, για τις προβληματικές επιχειρήσεις κλπ) και του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (πρώην ΔΕΚ και τώρα ΔΕΕ) στο Λουξεμβούργο (υποθέσεις προδικαστικών ερωτημάτων, με πιο σημαντική την υπόθεση της Κύπρου (C-432/1992), ως μέλος ομάδας υπεράσπισης, όπου με την απόφαση του Δικαστηρίου απαγορεύτηκαν οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων από τα κατεχόμενα της Κύπρου στην ΕΕ, μέσω Τουρκίας, χωρίς τα απαιτούμενα φυτοϋγειονομικά πιστοποιητικά της νόμιμης κυβέρνησης της Κύπρου).
Από το 1994, υπηρέτησε στο συσταθέν, Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του ΝΣΚ, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (τότε Γεωργίας) μέχρι τον Ιανουάριο του 2015.
Στο Γραφείο αυτό χειρίστηκε υποθέσεις του γεωργικού τομέα, κυρίως:
α) ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΚ/ΔΕΕ) και του Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΓΔΕΕ), στο Λουξεμβούργο, (πάνω από 100 παραστάσεις)
β) ενώπιον του Ευρωπαϊκού Οργάνου Συμφιλίωσης, στις Βρυξέλλες, με αντικείμενο τη μείωση ή ακύρωση προστίμων επιβαλλομένων από την ΕΕ σε βάρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, (πάνω από 80 παραστάσεις) στο πλαίσιο εκκαθάρισης λογαριασμών FEOGA/ ΕΓΤΠΕ
γ) σε διμερείς συναντήσεις (πάνω από 200) με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεδριάσεις διαχειριστικών επιτροπών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και των Κοινών Οργανώσεων Αγορών και σε ειδικές ομάδες και επιτροπές γεωργίας, εκπροσωπώντας και υποστηρίζοντας τα συμφέροντα της χώρας μας.
Σε πλήθος από τις παραπάνω υποθέσεις, πρόστιμα δις δραχμών και εκατομμυρίων ευρώ, σε βάρος της Ελλάδας, είτε τελικά δεν επιβλήθηκαν, είτε μειώθηκαν μετά από διμερείς διαβουλεύσεις και διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε ή μετά από γνώμη και του Ευρωπαϊκού Οργάνου Συμφιλίωσης, είτε ακυρώθηκαν ή μειώθηκαν από το ΔΕΕ ή το ΓΔΕΕ. Ενδεικτικά, χειρίστηκε τις υποθέσεις:
-του καπνού, όπου με απόφαση του ΔΕΕ (C-61/95) ακυρώθηκε πρόστιμο 3,5 δις δρχ,
-της πριμοδότησης εκτατικοποίησης, όπου με απόφαση του ΓΔΕΕ (Τ-344/05) ακυρώθηκε πρόστιμο ποσού 34.530.717 ευρώ,
των παράνομων φυτεύσεων αμπελώνων, όπου πρόστιμο 64.900.140 ευρώ, μειώθηκε αρχικά σε 21.336.120, ενώ τελικά, μετά από προσφυγή μας, με απόφαση του ΓΔΕΕ (Τ-376/12) το πρόστιμο ακυρώθηκε,
-των παρατυπιών 30 τυποποιητικών επιχειρήσεων ελαιολάδου, όπου πρόστιμο 32.000.000 μειώθηκε μέσω διμερών διαπραγματεύσεων και προσφυγής στο Όργανο Συμβιβασμού, σε 13.348.979 ευρώ κλπ και με την απόφαση του ΓΔΕΕ (υπόθεση Τ-158/09) έγινε περαιτέρω μείωση κατά 820.821,99 ευρώ,
-της δημόσιας αποθεματοποίησης ρυζιού, όπου πρόστιμο 4.997.572 ευρώ ακυρώθηκε (AGRI/Ares/ 327176/17-11-09),
-της σύστασης συστήματος γεωγραφικών πληροφοριών στον ελαιοκομικό τομέα, όπου πρόστιμο 10.500.000 ευρώ, μειώθηκε σε 3.701.088
της μεταποίησης της ντομάτας, όπου πρόστιμο από 3.035.848 ευρώ, μειώθηκε σε 1.517.924,της σταφίδας, όπου πρόστιμο από 54.701.943 ευρώ, μειώθηκε σε περίπου 40.000.000,
της αναδιάρθρωσης αμπελώνων, όπου πρόστιμο από 6.034.081 ευρώ μειώθηκε σε 2.917.742,
των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, στις ρυθμίσεις και διαγραφές χρεών αγροτικών συνεταιρισμών, περιόδου 1992-1994 (υπόθεση C-278/00), στο «πακέτο Χατζηγάκη»,(υπόθεση Τ- 52/12), στο «πακέτο» Κοντού (υπόθεση Τ- 150 /12 ) κλπ όπου μειώθηκαν οι ανακτητέες ενισχύσεις.
Χειρίστηκε επίσης με επιτυχία την υπόθεση της κατοχύρωσης της φέτας, ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), στο ΔΕΕ, με αντίδικους τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Μ Βρετανία και Β. Ιρλανδία και τη Δανία (υπόθεση C-465/02, C-466/02) και συνεταιριστικές οργανώσεις της Γαλλίας Δανίας και Γερμανίας κλπ (υποθέσεις Τ-397/02.Τ-370/02, Τ-391/02).
Από τον Ιανουάριο του 2015, μέχρι σήμερα, προΐσταται του Γραφείου Νομικού Συμβούλου στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο είναι αρμόδιο για την νομική υποστήριξη υποθέσεων ιδιαίτερα μεγάλου οικονομικού αντικειμένου, κυρίως για εξοπλιστικά προγράμματα των ενόπλων δυνάμεων της περιόδου 1995-2010, με αντίστοιχες ποινικές και αστικές υποθέσεις. Επίσης, το Γραφείο χειρίζεται σημαντικό αριθμό διεθνών εμπορικών διαιτησιών για την επίλυση διαφορών από την εκτέλεση συμβάσεων προμηθειών αμυντικού υλικού, όπως τις υποθέσεις των Υποβρυχίων με αντιδίκους τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και αλλοδαπές εταιρίες, κλπ.
Από το Σεπτέμβρη του 2015, προεδρεύει στο Στ’ Τμήμα του ΝΣΚ που γνωμοδοτεί σε υποθέσεις των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Εργασίας και του ΕΦΚΑ.
Έχει μετάσχει ως ομιλητής ή συντονιστής σε σεμινάρια και συνέδρια για διάφορα θέματα εθνικού και ενωσιακού δικαίου και σε πλήθος επιτροπών και συμβουλίων νομοτεχνικών, πειθαρχικών και γνωμοδοτικών, ως μέλος ή πρόεδρος, ενώ έχει άριστη γνώση των Αγγλικών και Γαλλικών.

Πηγή: Εφημερίδα Η Πρόοδος

Διαβάστε επίσης: