serreslife

Σε μετωπική σύγκρουση οδηγείται το ΤΑΙΠΕΔ με το υπουργείο Υποδομών για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού και για τον έλεγχο των έργων που υλοποιεί η ομώνυμη εταιρεία του Δημοσίου «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στη βόρεια Ελλάδα και εκτός συνόρων, σε χώρες των Βαλκανίων. Σημειώνεται ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή των κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας. Πρόκειται για τους άξονες Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή. Β. Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχών. Γ. Αρδάνιο- Ορμένιο. Α. Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα. Β. Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα και Γ. Σέρρες-Δράμα-Καβάλα. Επίσης η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει αναλάβει πολλά οδικά έργα σε νησιά του βόρειου Αιγαίου και δραστηριοποιείται σε έργα στα Βαλκάνια.

Υπενθυμίζεται ότι η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση έχει υπογραφεί από τις 10 Απριλίου 2014 και αφορά την εγκατάσταση ολοκληρωμένου αναλογικού συστήματος, όχι μόνο στην Εγνατία, αλλά και σε τρεις κάθετους άξονες του αυτοκινητοδρόμου: Από Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Σιάτιστας έως Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής, από Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα και από Α/Κ Χαλάστρας έως το Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων.

Σήμερα, επί της Εγνατίας Οδού λειτουργούν έξι σταθμοί διοδίων

Το ΤΑΙΠΕΔ παράλληλα «αδειάζει» τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που έχει δεσμευθεί από τον περασμένο Απρίλιο, με την υπογραφή σχετικής υπουργικής απόφασης, να ισχύσει στον αυτοκινητόδρομο, μήκους 600 χιλιομέτρων, σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, δίκαιης χρέωσης των χρηστών ανάλογα με τα διανυόμενα χιλιόμετρα.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατ' εντολήν της τρόικας προωθεί σύστημα μετωπικών διοδίων, που θα κάνει απαγορευτικές τόσο τις τοπικές μετακινήσεις όσο και τις διελεύσεις οχημάτων από την Ηγουμενίτσα έως την Αλεξανδρούπολη, «φυτεύοντας», μαζί με τους ήδη υπάρχοντες επτά, άλλους 15 έως 19 νέους σταθμούς, για να κάνει πιο ελκυστική την πώληση του δρόμου σε υποψήφιους επενδυτές και μεγαλοεργολάβους.

Προς πώληση η Εγνατία

Υπενθυμίζεται ότι από τον Αύγουστο του 2012 έχουν μεταβιβαστεί τα δικαιώματα λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες παραχώρησης σε ιδιώτες επενδυτές για περίοδο μέχρι και 40 χρόνια.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ, τονίζουν οι εργαζόμενοι, είναι «να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο της λειτουργίας της εταιρείας με στόχο την πλήρη προώθηση σχεδίων, ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και εν τέλει στην άνευ όρων παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτες».

Σε αυτή την κατεύθυνση το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα σε αλλαγή του καταστατικού της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ώστε ο ορισμός μελών Δ.Σ. να γίνεται αποκλειστικά από το Ταμείο.

Παράλληλα, ο σύλλογος των εργαζομένων καταγγέλλει ότι «το ΤΑΙΠΕΔ πίεζε και πιέζει ακόμη για υπαναχώρηση της "Εγνατία Οδός Α.Ε." από τα δικαιώματά της ως αντιδίκου με την Τράπεζα Πειραιώς σε ό,τι αφορά την αποπληρωμή του τελευταίου τμήματος του δανείου που είχε συνάψει με την τελευταία.

Ζητά να συμφωνήσει με τις απαράδεκτες απαιτήσεις της τράπεζας, που θέλει πολλά εκατομμύρια ευρώ παραπάνω από τα περίπου 165 που πραγματικά οφείλει η εταιρεία, αποπληρώνοντας αρχικά δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ. που είχαν συναφθεί για την ολοκλήρωση της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου».

Η εταιρεία μπορεί επίσης να αποπληρώσει το τελευταίο χρέος της στην Τράπεζα Πειραιώς, που αναλογεί σε έσοδα διοδίων τριετίας, ακόμη και αν η τελευταία δεν δεχθεί δηλαδή να κάνει ευνοϊκότερους του όρους αποπληρωμής, όπως κάνει σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά».

Πόλεμος για τα έργα

Πίσω από τη σπουδή του ΤΑΙΠΕΔ να πάρει στον πλήρη έλεγχό της την «Εγνατία Οδό Α.Ε.», οι εργαζόμενοι βλέπουν σκοπιμότητα ελέγχου των έργων και μελετών που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η εταιρεία του Δημοσίου και μελλοντική παραχώρησή τους σε ιδιώτες.

«Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, χάνεται η εποπτεία του υπουργείου Υποδομών, του αρμόδιου δηλαδή υπουργείου, πάνω στη λειτουργία της ΕΟΑΕ, την ώρα που είναι σε εξέλιξη πολλά και σημαντικά δημόσια τεχνικά έργα σε όλη τη χώρα, αλλά και στο εξωτερικό» λέει ο πρόεδρος του συλλόγου.

Τέλος, ετοιμάζει σειρά έργων και παρεμβάσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας (νέες χαράξεις, διαπλατύνσεις κ.λπ.) σε οδικούς άξονες όλης της Ελλάδας.

Διαβάστε επίσης: