Την αντίθεσή τους στην κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων στον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στα σημεία Μέστης,Καβάλας, Ασπροβάλτας και Στρυμονικού εκφράζουν οι Πρόεδροι των ΟΕΒΕ Σερρών-Δράμας-Καβάλας-Ξάνθης-Ροδόπης και Έβρου. Με επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό υπογραμμίζουν:
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Πληροφορηθήκαμε από τον τύπο για την κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων σε όλη την επικράτεια, εκ των οποίων οι 4 αφορούν τον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην περιοχή μας στα σημεία Μέστη, Καβάλα, Ασπροβάλτα και Στρυμονικό Σερρών.
Οι νέοι αυτοί σταθμοί, για την πρόθεση δημιουργίας των οποίων δεν υπάρχει πλέον αμφιβολία καθώς η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο, προστίθενται στους ήδη υπάρχοντες σταθμούς διοδίων δημιουργώντας μία ακόμη πιο ασφυκτική οικονομική ατμόσφαιρα στους επαγγελματίες και μη οδηγούς.
Με την δημιουργία νέων σταθμών διοδίων βάλλεται ακόμη περισσότερο η επιχειρηματικότητα και η ιδιωτική πρωτοβουλία, μία σειρά από επαγγέλματα και επιχειρήσεις μαζί με τους εργαζόμενους σε αυτές και τις οικογένειές τους, αλλά και το σύνολο των τουριστικών ροών καθώς πλέον το κόστος των μετακινήσεων εκτοξεύεται, δεδομένου ότι θα αυξηθεί και το κόστος των καυσίμων το επόμενο διάστημα.
Ήδη οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων για τις μετακινήσεις τους από Αλεξανδρούπολη προς Αθήνα (και με την επιστροφή τους) πληρώνουν στα διόδια συνολικά 190 ευρώ ενώ με την αύξηση του αριθμού των σταθμών διοδίων θα πληρώνουν για τις μετακινήσεις τους πάνω από 250 ευρώ. Αν αναφερθούμε και στα μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά τεσσάρων αξόνων) των οποίων οι οδηγοί, ήδη, πληρώνουν διόδια 260 ευρώ, με τα επιπλέον διόδια το κόστος θα ξεπεράσει τα 300 ευρώ. Στην πραγματικότητα η μέση χρέωση σε έναν ιδιοκτήτη ημιφορτηγού (όχημα ενός μικρού επαγγελματία, ο οποίος ανήκει στην συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών που εκπροσωπούμε) στο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Αθήνα ξεπερνά τα 450 ευρώ σε διόδια και καύσιμα.
Για ποιον λόγο κύριε Πρωθυπουργέ να επενδύσει κάποιος στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη όταν το κόστος της μετακίνησης ενός και μόνο επαγγελματικού οχήματος για τα διόδια είναι της τάξης άνω των 200 - 300 ευρώ ενώ το συνολικό κόστος μετακίνησης θα ξεπεράσει τελικά τα 550 – 600 ευρώ; Με βάση τα παραπάνω εφιστούμε την προσοχή σας στις τραγικές συνέπειες από την περαιτέρω αύξηση των εξόδων σε μια μικρή επιχείρηση και τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της.
Θεωρούμε αυτονόητο ότι δημιουργία νέων σταθμών διοδίων θα εξαναγκάσει οδηγούς και οχήματα είτε από την Ελλάδα είτε ερχόμενα από το εξωτερικό να προτιμήσουν τις παράπλευρες της Εγνατίας οδούς, οδηγώντας σε μείωση των εσόδων στα ταμεία του κράτους από την μειωμένη είσπραξη διοδίων. Ταυτόχρονα η χρήση από τους οδηγούς των παράπλευρων της Εγνατίας οδών θα οδηγήσει σε έξαρση φαινομένων που είχαν μέχρι σήμερα σχεδόν εξαλειφθεί, όπως τα μπλοκαρίσματα των δρόμων από ουρές με φορτωμένες νταλίκες, τα συνεχή και θανατηφόρα ατυχήματα, το ξεκλήρισμα οικογενειών και τα εκατομμύρια των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρίες, για να μην παραλείψουμε και την μη αμελητέα επιβάρυνση των δημόσιων νοσοκομείων αλλά και των ασφαλιστικών φορέων. Πρέπει ήδη να έχει γίνει αντιληπτό από το οικονομικό επιτελείο σας ότι η παράλογη εμμονή σε εισπρακτικά μέτρα μειώνει την φοροδοτική ικανότητα των πολιτών, κάτι που εύγλωττα εμφανίζεται πλέον σε όλες τις στατιστικές.
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Η ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση σίγουρα δεν μπορεί να έρθει με (νέα) εισπρακτικά μέτρα και μάλιστα σε περίοδο ύφεσης, που οι εναπομείναντες επαγγελματίες αγωνίζονται για την επιβίωσή τους σε ένα χαοτικό, συνεχώς εναλλασσόμενο και συνάμα για πολλούς άδικο και μη ανταποδοτικό φορολογικό σύστημα, κλείνοντας παράλληλα τα αυτιά τους σε άστοχες και εξοργιστικές παρεμβάσεις κυβερνητικών στελεχών για μεταφορά των εδρών και των οικογενειών τους σε όμορες χώρες (!).
Ως κύριοι εκπρόσωποι των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και Σερρών, φέροντας ευθύνη για τις επιχειρήσεις που εκπροσωπούμε δεν μπορούμε να μείνουμε αδρανείς και αμέτοχοι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την περαιτέρω λεηλάτηση των εισοδημάτων μας, που θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε νέο ντόμινο λουκέτων, σε νέες στρατιές ανέργων, στην υποβάθμιση του επιπέδου ζωής σε ένταση του φαινομένου της μετανάστευσης και στην φτωχοποίηση ακόμη μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού σε μία ευαίσθητη εθνικά περιοχή όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Αντί της δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων προτείνουμε την υιοθέτηση λιγότερο επώδυνων μέτρων, όπως:
α) κατασκευή διοδίων στους συνοριακούς σταθμούς, ούτως ώστε να αποτραπεί η αιμορραγία εσόδων από τους συμπολίτες μας που μεταβαίνουν για αγορές σε άλλες χώρες και παράλληλα να διασφαλιστούν τα έσοδα του κράτους καθώς θα καθίσταται βέβαιη η είσπραξη από ξένα οχήματα και νταλίκες.
β) την καθιέρωση «βινέτας» στις συνοριακές εισόδους, όπως εφαρμόζεται στην Βουλγαρία που θα επιφέρει μόνιμα και σίγουρα έσοδα στο ελληνικό κράτος και περαιτέρω ασφάλεια στο οδικό δίκτυο, καθώς οι νταλίκες θα χρησιμοποιούν μόνο την Εγνατία οδό και όχι τις παράπλευρες αυτής οδούς.
Με τιμή,
Για την ΟΕΒΕΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Βαφειάδης Ανέστης
Για την ΟΕΒΕΣ ΚΑΒΑΛΑΣ Παναγιωτίδης Ιωάννης
Για την ΟΕΒΕΣ ΔΡΑΜΑΣ, Μουρμούρης Όθωνας
Για την ΟΕΒΕΣ ΕΒΡΟΥ, Μπέλλας Αθανάσιος
Για την ΟΕΒΕΣ ΞΑΝΘΗΣ Τσιακίρογλου Μαρία
Για την ΟΕΒΕΣ ΣΕΡΡΩΝ , Κοτσαμπάς Σωτήρης
Διαβάστε επίσης:
- ProCredit Bank: Η πρώτη "επίσημη γνωριμία» με επιχειρηματίες των Σερρών Συνάντηση γνωριμίας διοργάνωσε η αναπτυξιακή γερμανική Τράπεζα Procredit Bank με επιχειρηματίες όλων των κλάδων την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024 στο Επιμελητήριο τω...
- ΕΒΖ: Σε Εταιρεία Ειδικού Σκοπού SPV το ζαχαρουργείο των Σερρών Την τρίτη εταιρεία ειδικού σκοπού συνέστησε η Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο εξυγίανσης της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ), το οποίο ...
- Κρι Κρι. Η οικοτεχνία που έγινε βιομηχανία. Πώς σχετίζεται η ονομασία της με τον Αϊζενχάουερ... Μία από τις πιο γνωστές γαλακτοβιομηχανίες της Ελλάδας είναι η Κρι Κρι. Γενιές και γενιές μεγάλωσαν με τα προϊόντα της, πολλά από τα οποία άφησαν εποχή. Ωστόσο,...
- Είστε Δικαιούχος και έχετε ενεργή επιταγή προς εξαργύρωση για το πρόγραμμα "Ψηφιακά Εργαλεία"; Η τελική προθεσμία εξαργύρωσης επιταγών για το πρόγραμμα "Ψηφιακά Εργαλεία" είναι η 31η Μαΐου 2023. Οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν τις υπηρεσίες που προσ...
- Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη γαλακτοβιομηχανία “Κορυφή” Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε τη γαλακτοβιομηχανία “Κορυφή” που βρίσκεται στις Σέρρες, η ιστορία της οποίας ξεκίνησε το 1930. Ο Κυριάκος Μητ...
- ΓΣΕΒΕΕ: Υπερχρεωμένες οι επιχειρήσεις εστίασης - Αυξήθηκε το κόστος λειτουργίας τους Μετά τα lockdown και ευρύτερα το πλήγμα από την πανδημία, έχει έρθει η ενεργειακή κρίση να εντείνει την πίεση στον κλάδο της εστίασης. Το μεγαλύτερο μέρος των ε...
- Ξεκίνησαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις - Ανοιχτά την Κυριακή τα εμπορικά καταστήματα στις Σέρρες Ξεκίνησαν την Τρίτη 3 Μαΐου και θα ολοκληρωθούν στις 14 Μαΐου οι ενδιάμεσες εκπτώσεις. Τα εμπορικά καταστήματα είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους καταναλωτές ενώ τ...
- Έσπασε το φράγμα των 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης και στις Σέρρες Έσπασε το φράγμα των 2.00 ευρώ η τιμή της βενζίνης στο νομό Σερρών με τις αυξήσεις να διαδέχονται η μια την άλλη. Υψηλή η αύξηση και στο πετρέλαιο κίνησης με το...